SELAMAT DATANG KE D'Beauty Ladies Station JOM CHANTIKS !! LAKUKANNYA SENDIRI BILA-BILA MASA DI MANA JUA

Tuesday 17 December 2013

Bantuan Untuk Yang Mengalami kulit bermasalah .


Terdetik nak buka entry ni bila terbaca 1 blog ni ttg product yg telah MEROSAKKAN kulit pengguna . Rata2 pengguna/testimoni mengatakan mmg kulit mereka menjadi kusam .. berjerawat.. panas... dan lebam . MasyaAllah ... Kesian sungguh nasib mereka yg teraniaya tu . Duit dah habis beratus2 utk beli Product tersebut... tapi ... yg memburukkan keadaan pulak selepas mengguna kan product tu ... kulit menjadi ROSAK & HODOH ... kata FAKE product ... Owner product tu sdiri mengakui product tu mmg Product mereka ... AstagfirullahalAdzim .... Mengaut keuntungan yg mengsengsarakan pembeli ... Rezeki yang sangat TIDAK BERKAT !!!! 

Disini saya ingin membuka ruang utk anda bertanyakan apa2 saja berkenaan dgn masalah kulit anda.... InsyaAllah saya akan jawab pertanyaan anda tu ... Niat saya Ikhlas untuk membantu tanpa mengharap kan apa2 balasan dari anda semua... Ilmu yg saya ada saya tak mau simpan ... lebih elok kalau saya kongsikan bersama kan . saya dapat memantap kan lg ilmu saya... anda dapat memamtap kan lg pengetahuan anda. betul tak ?? BOLEH KOMEN DI RUANGAN KOMEN ATAU TERUS KE E-MAIL SAYA.

saya merayu sangat ... jangan MUDAH TERPEDAYA dengan iklan2 product kecantikan terutama sekai yang tumbuh bagai cendawan  di dalam FB ... Siasat & kaji sebelum mengguna product tersebut... JANGAN DEDAHKAN KULIT ANDA DENGAN PRODUCT YG MENDEKATKAN ANDA DENGAN  KANSER KULIT YG SANGAT MERBAHAYA. 



15 comments:

  1. As salam..kak lia Azlia..sy slh seorg pngguna prroduk wgc since prtghn thun 2011...sy x sgke produk tu sbnrnye adalah produk esther yg d rebranding nme ats nme wgc..skrg kulit sy jd gatal2..n semakin tipis n kusam..dn adr jerawat sdikit..sy hrp akk dpt beri sdkt nsht utk sy tukar produk kosmetik laen..sy brcdg ingin brtukar kpd dnar's kosmetik jd sy merehatkan wjah sy dr ape2produk selama 1bln..tetapi semakin hari muke sy sekain gatal n kulit hd x sehat..utk pngetahuan akk sy jg mnamalkan supplement brbentuk vit c n vit e..sy hrp akk dpt reply msg sy di emel suedyafi@gmail.com...

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam .

    Saya sangat bersimpati atas apa yang tlah terjadi dgn kulit Sulaiha. Untuk pengetahuan Sulaiha, saya sudah pon E-mailkan comment kepada Sulaiha. Boleh cek disana ya. Saya menunggu feedback dari Sulaiha untuk mengatur langkah yg seterusnya untuk membantu Sulaiha.

    ReplyDelete
  3. salam kak lia azlia...sy juga pengguna wgc slme sbln lbh skg sy just pkai sbnnye shje...mkn hri mkn byk tmbh jerawat pasir kt mke sy n bntk2 itam...cmne sy nk dptkan kulit muka yg sht dan xde bhn2 yg blh merosakkan kulit muke...arap sgt kak dpt bantu sy

    ReplyDelete
  4. Waalaikumussalam Nur Syamimi...

    di nasihat kan jangan pakai terus produk tu ... rehat kan kulit dari sebarang produk .... cuci muka hanya dengan air suam . ... tanpa sebarang sabun . ...Bahan kimia yg terkumpul tu yg menyebabkan jerawat pasir tu terhasil ... kalau tidak keberatan ... boleh tgglkan contact no. atau email ke email saya seperti yg tertera di sebelah kiri atas page ini... Supaya saya dapat bantu Nur Syamimi dgn lebih lanjut. Terima kasih ....

    ReplyDelete
  5. sbln sy guna wg..ada yg kata muka sy nmpk cerah.tp bila cuti sekolah,sy pun dh mls pki,jerawat makin naik..byk plak tu.smpi rmi yg tegur nape muka sy jd truk mcm ni.br smlm sy dpt tau yg mkin sy dh terbli wg yg fake punya..aiyoyo...risau tgk muka sy yg dl org kata gebu..eceece..tp skrg ngan parut dan jrwtnya..

    ReplyDelete
  6. dear syue ,
    hati2 memilih produk kecantikan .. kalau dah bermasalah .. susah nk di rawat balik . bertindak lebih baik dari berubat .
    untuk pengetahuan syue, jerawat yg keluar selepas tempoh stop penggunaan produk tersebut adalah kerana kesan bahan kimia yang termendap tu berlumba2 untuk keluar dari dalam kulit syue. bantu bahan kimia tu keluar dgn produk yg berasaskan botanical . pulihkan kulit secara semulajadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. produk berasaskn botanical?produk apa tu..huuu

      Delete
    2. Produk yg berasaskan botanical tu ialah produk yg menggunakan tumbuh2an sebagai bahan asas. Sama taraf dengan kaunter produk ... kalau berminat nk cuba secara percuma... saya boleh bantu dengan produk dari Mary Kay .
      16 Feb (Ahad) ni akan diadakan bengkel kecantikan ... jika berminat boleh terus booking tempat anda. Bengkel ini percuma. boleh bawa rakan2 tersayang untuk turut serta menyertai bengkel ini. dalam bengkel ini , anda akan pelajari teknik2 penjagaan wajah yg betul .

      APA YANG LEBIH MENARIK YANG ANDA AKAN DAPAT ..

      1- Facial
      2- hand spa
      3- Lips Spa
      4-Skin Consultation
      5- Lipstick Party .

      jangan tak percaya... semua ini PERCUMA. ... Jangan lepaskan peluang anda untuk merebut peluang keemasaan ini .

      untuk detail lebih lanjut.. email saya ke zamlia05@yahoo.com

      Delete
  7. Produk yg berasaskan botanical tu seperti di kaunter2 produk ... kalau berminat nk cuba secara percuma... saya boleh bantu dengan produk dari Mary Kay .
    16 Feb (Ahad) ni akan diadakan bengkel kecantikan ... jika berminat boleh terus booking tempat anda. Bengkel ini percuma. boleh bawa rakan2 tersayang untuk turut serta menyertai bengkel ini. dalam bengkel ini , anda akan pelajari teknik2 penjagaan wajah yg betul .

    APA YANG LEBIH MENARIK YANG ANDA AKAN DAPAT ..

    1- Facial
    2- hand spa
    3- Lips Spa
    4-Skin Consultation
    5- Lipstick Party .

    jangan tak percaya... semua ini PERCUMA. ... Jangan lepaskan peluang anda untuk merebut peluang keemasaan ini .

    untuk detail lebih lanjut.. email saya ke zamlia05@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Salam sis.. sy nk mnta bantuan sis.. dlu sy pgguna sjnis produk n ksannya kulit sy jd mkin berjerawat. Slpas sy stop n jg kulit sy scra tradisionl.. kulit smakin pulih cuma masalahnya byk parut jrawat, pori2 tbuka n kulit bminyak. Harap sis sudi mmbntu sy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. produk yg digunakan tu adakah dari jenis pengelupasan ( Hi-Chamical) ? sebelum ni kulit berminyak tak ? boleh saya dapatkan e-mail ieQa supaya lebih mudah utk berurusan nnti . jangan risau ... ada penyelesaian nya tu ... TQ..

      Delete
  9. assalamualaikum...saya nak tanya saya prnh menggunakn wgc jgk dlm nse 2 bln...then, sye cuma stop pki dlm smggu lama2 kluar byk jerawt...kmudian saya pki nourain hsilnya ahamdulillah jerawat smkin kurg cuma muka saya cpt merah..kenapa ye?ada cdgn x mcm mana nak pulihkan kulit saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam ...

      Hi Liana Zainal... maaf kerana keterlewatan membalas persoalan liana.

      Bila kita stok guna sesuatu produk ... jerawat mula naik .. itu sebenar nya kesan tindak balas kimia yg terdapat dlm kulit .. Bahan kimia akan keluar bila produk tersebut tidak lagi diteruskan penggunaannya. dlm erti kata lain ... terdapat ruang untuk bahan kimia itu keluar dari kulit....

      masalah kedua pula .. hurmm... jerawat hilang... tapi kulit jadi merah ... itu bukan lah berita baik sebenarnya.... ibarat "terlepas mulut naga.. masuk mulut buaya" lah ni itu tanda2 produk itu juga mengandungi bahan kimia yg tinggi . ye.. memang jerawat akan hilang... tetapi sebenarnya produk itu telah menghakis kulit bahagian Epidermis Liana. sebab itu lah jerawat hilang... kulit dah tak ada lagi .... dah terhakis... hasilnya... kemerahan dah muncul ... itu dinamakan keradangan kulit... bahan kimia yg terkumpul dlm lapisan kulit terkumpul dan tak boleh keluar... bahan kimia ni panas... sebab tu kulit jadi merah ...

      harap liana boleh email/whatsapp saya dgn kadar segera ... supaya saya boleh memberikan konsultasi secara personal .

      sebelum kulit jadi lebih teruk .... cepat hubungi saya ye...

      Terima kasih .....

      Delete
  10. salam sis...sy brminat utk mgetahui lbih lnjut psl marry kay..sis boleh email sy x? fa.tasha@yahoo.com. tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam ...

      hi salju putih
      untuk makluman anda... saya telah pon email kepada anda ... TQ

      Delete